سلام به تیک تم خوش آمدید.در این مقاله به کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی می پردازیم.هوش مصنوعی (AI) در چند سال گذشته منفجر شده است و به سرعت شروع به گرفتن دنیای بازاریابی کسب و کار کرده است. از دستیاران دیجیتال مانند الکسا و گوگل خانه به سیری و الگوریتم های جستجو، هوش مصنوعی به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا اطلاعاتی را که می خواهند سریع و کارآمد ببینند.

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

پیش بینی شده است که جهان AI تنها در حال رشد است تا زمانی که در بسیاری از جنبه های زندگی تجاری و شخصی ما گنجانده شود. Biz Journals پیش بینی می کند که “۶۲ درصد از شرکت های فناوری هوش مصنوعی تا سال ۲۰۱۸ استفاده خواهند کرد” که از ۳۸ درصد از شرکت هایی که از سال ۲۰۱۷ استفاده می کنند افزایش یافته است.در ادامه به تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال خواهیم پرداخت.

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

آزادسازی زمان بازاریابان

یکی از کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی آزادسازی زمان بازاریابان است. برخی از آنها می ترسند که هوش مصنوعی با انجام کارهایی که معمولا توسط انسان ها انجام می شود، از کارفرمایان خارج شود، اما این طور نیست.در عوض، AI قادر به انجام بسیاری از وظایف زمانبر و خسته کننده است که قبلا توسط صاحبان کسب و کار کوچک مورد نیاز است تا زمان خود را آزاد کنند تا تمرکز بیشتری روی وظایف عمیق تر داشته باشند که نیاز به سطح شخصی سازی افراد دارند. اجازه دهید AI وظایف مانند توصیه ها و خدمات مشتری را انجام دهد به طوری که بازاریابان می توانند بر خلاقیت و ایجاد مبارزات خلاقانه و جذاب تمرکز کنند – چیزی که AI قطعا قادر به انجام آن نیست.

همین حالا ببینید:  ایجاد امنیت در زمان ورود به وردپرس

خدمات مشتری یک منطقه است که در آن هوش مصنوعی – به طور خاص chatbots – باید کاملا مورد استفاده قرار گیرد. در سال ۲۰۱۸ مصرف کنندگان انتظار دارند سوالات و نگرانی های خود را بلافاصله، هر ساعت از روز و روز هفته پاسخ دهند و این تقاضا است که انسان ها نمی توانند آن را برآورده کنند، اما روبات ها می توانند.

علاوه بر آزاد کردن زمان برای بازاریابان، AI تسریع بازاریابی و است. Ama.org توضیح می دهد که با «دادن ربات ها به نام تجاری [خود] شما به مصرف کنندگان دسترسی مشابهی می دهید». درک این فکر و فرصت های AI را برای گسترش تلاش های بازاریابی خود در اختیار شما قرار می دهد. مصرف کنندگان در جستجوی جستجوی خود از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا بتوانند آنچه را که سریع تر از قبل پیدا کرده اند پیدا کنند. بازاریابان باید مطمئن شوند که محتوای آنها برای پاسخگویی به این خواسته بهینه شده است.

هوش مصنوعی قادر خواهد بود با تجزیه و تحلیل مقادیر فراوان اطلاعات مصرف کننده، پیچیدگی نام تجاری را افزایش دهد. با استفاده از یادگیری ماشین برای پیش بینی آنچه که مشتری می خواهد و نیاز دارد سریع تر از هر انسان قادر است، و در نتیجه این افزایش تعامل با نام تجاری و پیچیده و ارتقا وفاداری مشتری است.واقعیت این است که افراد فقط توانایی دسترسی و تجزیه و تحلیل داده های عظیمی از اطلاعات مشتریان را ندارند که AI می تواند طی چند ثانیه برطرف شود.

تحلیل اطلاعات

برای استفاده از مزایای هوش مصنوعی ، باید به درستی استفاده شود.هوش مصنوعی باید برای ارسال پیام های بسیار شخصی و مرتبط استفاده شود. مصرف کنندگان نمی خواهند احساس کنند که آنها توسط یک ربات به بازار عرضه می شوند، حتی اگر واقعیت این وضعیت باشد.

همین حالا ببینید:  افزودن گزینه ویرایش قالب به نوار ابزار سایت وردپرس

مصرف کنندگان نسل Y و Z می خواهند “یک تجربه شخصی شخصی [در وب سایت] و درون پیام” باشد. در گذشته، کسب و کارها توانستند کمپانی های بازاریابی بزرگی را ایجاد کنند که به مقدار زیادی مردم را مورد تجدید نظر قرار دادند و به شدت موثر بودند. اما آن روزها رفته اند.

Chatbots و دستیار مجازی چهره بازاریابی هوش مصنوعی هستند و باید براساس آن استفاده شوند. اگر چه هوش مصنوعی در بازاریابی بیش از دستیارهای دیجیتال است، محصولاتی مانند الکسا و سیری بیشتر از کسب و کار و مصرف کنندگان را جذب می کنند.

CIO.com نکته خوبی در گفتن این است که به طور بالقوه می تواند به این دلیل باشد که این دستیاران مانند انسان رفتار می کنند و حتی اگر مصرف کنندگان کامپیوتر ها و تمام توانایی هایشان را دوست داشته باشند، هنوز هم می خواهند احساس کنند که با یک انسان ارتباط برقرار می کنند. در هنگام طراحی تلاش های بازاریابی هوش مصنوعی خود را یادآوری کنید و مطمئن شوید که کمپین های شما دارای این عنصر انسانی هستند.همچنین در نظر داشته باشید که جستجوهای جستجو با استفاده از دستیارهای دیجیتال تنها در سال های آینده فقط افزایش می یابد، بنابراین مطمئن شوید که سایت تلفن همراه شما برای پاسخگویی به این تقاضا بهینه سازی شده است.

بازاریابی با رسانه های اجتماعی (Social media marketing)

هوش مصنوعی نیز می تواند در بازاریابی رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد. این در حال حاضر برای هدف قرار دادن تبلیغات استفاده می شود، اما هوش مصنوعی می تواند در زمینه رسانه های اجتماعی خیلی بیشتر کار کند تا به پیروان کمک کند تا با مارک ها ارتباط برقرار کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

همین حالا ببینید:  اشتباهات رایج در سئو و راهای پیشگیری از آنها

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی می تواند به سرعت از طریق محتوای رسانه های اجتماعی، داده ها و سابقه کاربری اسکن نماید تا به بازاریاب ها کمک کند مطالب مرتبط تر را ایجاد کنند. فیس بوک از هوش مصنوعی به طور گسترده ای برای انجام کارهایی مانند چهره سازی خودکار صورت در عکس ها استفاده می کند تا مشخص شود کدام یک از داستان ها در خبرخوان کاربر استفاده می شود.

با وجود اینکه هوش مصنوعی بهتر می تواند تجربه کاربر را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ایجاد کند، بسیاری از شرکت ها همچنان تردید دارند که آن را در تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود قرار دهند. امیدوارم این مقاله نشان داده است که به جای اخذ شغل از بازاریابان،هوش مصنوعی قادر خواهد بود برخی از زمان را آزاد کند تا بتواند بر روی وظایفی که نیاز به یک عنصر انسانی برای آنها دارد، به جای غرق شدن در داده ها و کارهای خیرخواهانه، تمرکز کند.

هنوز مشکل دارید؟!

در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید مصنوعی ,استفاده ,بازاریابی ,مصرف ,کنندگان ,تواند ,مصرف کنندگان ,ارتباط برقرار ,همین حالا ,حالا ببینید ,دستیارهای دیجیتال منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

عنوان وبلاگ گالری عکس بناپی ها وبلاگ تخصصی تکنولوژی و موبایل ایران و جهان به رنگ یار خندوانه مهم ترین نکات خرید ریبون پرینتر اخبار سئو ایران و جهان