سلام به دوستان عزیز و همراهان محترم تیک تم. در این آموزش وردپرس به بهینه کردن فایل Robots.txt برای افزایش سئو می پردازیم.

بهینه کردن فایل Robots.txt برای افزایش سئو

برای بهینه کردن فایل Robots.txt برای افزایش سئو فایل robots.txt به طور کلی به شما اجازه میدهد تا با موتور های جستجو ارتباط داشته باشید و با استفاده از این فایل موتور های جستجو متوجه خواهند شد که کدام بخش از سایت شما را در نتایج جستجو قرار دهند. نبود این فایل باعث نخواهد شد که سایت شما در نتایج جستجو نباشد، اما پیشنهاد میشود که این فایل را ایجاد کنید، اگر میخواهید نقشه xml سایت خود را در موتور های جستجو ثبت کنید، باید این فایل را داشته باشید زیرا موتور های جستجو در این فایل دنبال نقشه سایت شما خواهند بود.

بهینه کردن فایل Robots.txt برای افزایش سئوبهینه کردن فایل Robots.txt برای افزایش سئو

چگونه فایل Robots.txt ایجاد کنیم؟ و این فایل کجا قرار می گیرد؟

فایل robots.txt در دایرکتوری روت سایت شما وجود دارد، فقط کافیست به کلاینت FTP خود متصل شوید، و یا از طریق سی پنل سایت خود وارد مدیریت فایل شوید، این فایل یک فایل متنی کاملا معمولی است، شما میتوانید آن را در نوت پد باز کنید و آن را به راحتی ویرایش کنید. اگر این فایل در دایرکتوری سایت شما وجود ندارد، می‌توانید آن را به راحتی ایجاد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید آن است که یک فایل متنی در کامپیوتر خود ایجاد کنید و آن را با نام robots.txt در کامپیوتر خود ذخیره کنید و آن را به راحتی در سرور سایت خود آپلود کنید.

همین حالا ببینید:  غیر فعالسازی تمام دیدگاه ها با یک کلیک

چگونه از فایل robots.txt استفاده کنیم؟

اولین خط این فایل user agent نام دارد، که نام ربات جستجویی است که شما تلاش دارید با آن در ارتباط باشید. خط بعدی اجزای اجرای دستورات را به موتور های جستجو میدهد، بنابراین با استفاده از این خط موتور های جستجو متوجه خواهند شد که کدام بخش ها از سایت شما را باید در نتایج جستجو قرار دهند. این‌ها کدهای موجود در فایل robots.txt هستند:

1 2 3 4 User-Agent:* Allow:/wp-content/uploads/ Disallow:/wp-content/plugins/ Disallow:/readme.html

در خط دوم به موتور های جستجو اجازه داده ایم که دایرکتوری آپلود های سایت را در نتایج قرار دهد، و در خط های بعد به موتور های جستجو اجازه نداده ایم که صفحات افزونه ها و readme.html را در نتایج قرار دهند.

بهینه کردن فایل Robots.txt برای افزایش سئو

برای بهینه کردن فایل Robots.txt برای افزایش سئو افزونه هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برچسب های متا مانند “nofollow” , “noindex” را اضافه کنید. معمولا افزونه های سئو می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.

همین حالا ببینید:  افزونه فعالسازی کش مرورگر در وردپرس Leverage Browser Caching

فقط باید بدانید که نباید صفحه ورود، ادمین، و صفحه ثبت نام را به فایل robots.txt اضافه کنید، زیرا این صفحات به طور پیشفرض در وردپرس دارای تگ noindex هستند و در تنایج وجود نخواهند داشت. به شما پیشنهاد می‌کنم که فایل readme.html را در فایل robots.txt، نو فالو “nofollow” کنید زیرا ممکن است افرادی سودجو با استفاده از این فایل بخواهند نسخه وردپرس سایت شما را بدانند، تمام افراد می‌توانند به راحتی به این فایل دسترسی داشته باشند، پس لازم است آن را nofollow کنید.

اگر شما این فایل را nofollow کنید سایت شما از بسیاری از حمله های اینترنتی در امان خواهد بود. اگر شما دایرکتوری افزونه ها را نیز nofollow کنید، امنیت سایت شما ارتقا پیدا خواهد کرد.

افزودن نقشه ی XML سایت به فایل robots.txt

اگر از پلاگین هایی مثل WordPress SEO by Yoast و … برای تولید نقشه ی سایتتون استفاده می کنین، این پلاگین ها، به صورت اتوماتیک، نقشه ی سایتتون رو به فایل robots.txt اضافه خواهد کرد. اما اگه پلاگین موفق به انجام این کار نشد، شما اینکار رو باید به صورت دستی انجام بدین، یعنی همون آدرسی که توی پلاگین برای نقشه ی سایت گذاشته شده رو باید استفاده کنین. کدهای زیر یه نمونه رو نشون میدن.

همین حالا ببینید:  چگونه لینک‌هایی که در بخش دیدگاه کاربران وجود دارد را از بین ببریم؟
1 2 Sitemap:http://www.example.com/post-sitemap.xml Sitemap:http://www.example.com/page-sitemap.xml

 

مطالب مرتبط:

افزایش سرعت بارگذاری سایت با افزونه G Zip Ninja

انتخاب بهترین عنوان مطالب برای افزایش سئو

تگ های عنوان و تاثیر آن ها در سئو سایت و استفاده اصولی از آن

آموزش ویدیویی سئو وردپرس | بهینه سازی وردپرس

منبع: تیک تم – ارائه دهنده مقالات: وردپرسافزونه تجاری وردپرس قالب وردپرس


آموزش وردپرس فایل ,سایت ,robots ,جستجو ,وردپرس ,افزایش ,فایل robots ,برای افزایش ,کردن فایل ,بهینه کردن ,readme html ,plugins disallow readme ,content plugins disallow ,content uploads disallow ,جستجو متو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

hesam99 naabzist طراحی اپلیکیشن و طراحی فروشگاه اینترنتی دورهمی آر موزیک به وبلاگ روستای صومعه علیا خوش آمدید