ديتا پروژکتور دستگاهي است که قادر است از طريق ورودي‌هاي خود تصاوير و اطلاعات کامپيوتري و يا ويدئويي را از کامپيوتر، VCD ، DVD ، دوربين فيلم‌برداري، دوربين ديجيتال ، تلويزيون،‌ ويژوالايزر و . دريافت و پردازش کرده و با بزرگنمايي بر روي صفحه به نمايش در ‌آورد.

موارد موثر در انتخاب ديتا پروژكتور عبارتند از‌:

 تكنولوژي

تکنولوژي LCD

پروژكتورهاي LCD ، داراي سه صفح? شيشه اي LCD مجزا مي باشند كه هر‌يك به سيگنال هاي يكي از رنگ هاي قرمز، سبز و آبي تصوير كه به پروژكتور منتقل مي شوند، اختصاص دارند. با عبور نور از صفحات LCD، هر كدام از پيكسل ها مي‌توانند براي عبور نور، باز و يا براي جلوگيري از عبور نور بسته شوند و بدينوسيله بسامد نور را تغيير داده و تصوير منعكس شده بر روي صفحه را مجدداً بازسازي كنند. ويژگي اصلي تکنولوژي 3LCD استفاده از سه چيپ مستقل براي توليد رنگ‌هاي سه‌گانه اصلي است.

تکنولوژي DLP

تکنولوژي DLP با استفاده از انحراف آينه هاي ميکروسکوپي کار مي‌کند . DMD يا دستگاه ميکروآينه‌اي ديجيتالي، از تعداد بسيار زيادي آينه ميکروسکوپي تشکيل شده است که هر يک به تنهايي تا 5000 بار در ثانيه مي‌توانند به جلو و عقب حرکت داده شوند. ( خاموش و روشن ) . شدت اين فرکانس بسيار بالاست و توسط چشم انسان قابل رويت نمي باشد. رنگ ها توسط چرخه رنگي که متشکل از سه رنگ اصلي ( قرمز- سبز- آبي ) است ايجاد مي گردند و بدينوسيله با بهره گيري از پردازش ديجيتالي ، تصاوير حاصل مي‌گردد.

مزاياي DLP

1- چون درDLP پيكسل ها به هم نزديكتر هستند ،پديده "Screen Door" كمتر به چشم مي خورد و در نتيجه تصاوير ويدئويي صاف تري ارائه مي‌دهد.

2- کنتراست در دستگاههاي DLP به مراتب بالاتر است.

3- به دليل اينكه پروژكتورهاي DLP از اجزاي كمتري تشكيل شده اند، حجم و وزن كمتري دارند.

4- طول عمر پروژكتورهاي DLP از پروژكتورهاي LCD بيشتر است .

مزاياي LCD

1- پروژكتورهاي LCD نور بهتري نسبت به DLP دارند. يعني با وجود داشتن لامپ‌هايي با ميزان برق مصرفي (وات) يكسان، LCD تصوير روشن تري توليد مي‌كنند.

2- رنگ هاي توليد‌شده توسط LCD پررنگ تر هستند و اين سبب مي‌شود حتي اگرميزان روشني رنگ سفيد در پروژكتورهاي DLP بيشترباشد، رنگ هاي LCD به چشم بيننده تصوير روشن تر بنظر بيايد.

3- تصاوير توليد شده توسط LCD، واضح‌تر و دقيق‌تر هستند.

رزولوشن

رزولوشن به عبارت ساده ، به تعداد پيكسل‌هايي گفته مي شود كه ديتا پروژکتور براي خلق تصوير استفاده مي‌كند . هرچه پيكسل‌هاي بيشتري استفاده شوند، رزولوشن بالاتر است . هنگام صحبت از رزولوشن ديتا پروژکتور، معمولا رزولوشن اصلي بيان مي‌شود. اگر رزولوشن اصلي يك ديتاپروژکتور1024 در 768 پيكسل باشد، به اين معني است كه مقدار واقعي پيكسل‌هاي فيزيكي در صفحه 1024 پيكسل افقي و 768 پيكسل عمودي است. گاهي اوقات مقداري تحت عنوان حداكثر رزولوشن هم بيان مي‌شود كه منظور از آن،‌ بيشترين رزلوشن قابل نمايش توسط پروژكتور است. بهترين وضعيت نمايشي، زماني است كه رزولوشن پروژكتور همان رزولوشن کامپيوتري كه با آن كار مي‌كند باشد.

شدت روشنايي

ميزان نور خروجي پروژكتورها با واحد Ansi Lumens (انسي لومنس) سنجيده مي‌شود. هر چه اين ميزان بيشتر باشد، نور بيشتر است .

كنتراست

كنتراست نسبتي است بين تاريك‌ترين و روشن‌ترين قسمت تصوير

وزن ديتا پروژکتور

براي پروژکتورهاي پرتابل وزن پارامتر مهمي است اما اگر قراراست پروژکتور ثابت باشد وزن آن اهميت زيادي ندارد.

کنترل راه دور

بوسيله اين قابليت به کاربر اين امکان داده ميشود که دستگاه را بوسيله يک دستگاه کنترل از راه دور مديريت نمايد. ارزش اين کار هنگامي حاصل ميگردد که دستگاه در مکاني مرتفع يا در محلي غير قابل دسترس نصب شده است.

بزرگ نمايي

به اين مفهوم که در صورتي که لنز را در حالت حداکثر تنظيم نماييم، نسبت به حالت حداقل تصوير 15 درصد بزرگتر خواهد بود. حال با توجه به فاصله دستگاه از پرده نمايش ميتوانيم به اندازه دلخواه تصوير دست يابيم.

طول عمر لامپ ديتا پروژکتور

مقدار عمر لامپ ديتا پروژکتور تصوير معمولا به " لامپ اشاره دارد." نيمه عمر" لامپ زماني است که روشنايي لامپ به نصف ميزان زمان نو بودن آن مي رسد. در اين حالت لامپ کار ميکند اما نور آن به تدريج شروع به کم شدن ميکند. ميانگين عمر لامپ پروژکتور ها 2000 ساعت است. با توجه به قيمت ديتا پروژکتورعمر لامپ يکي از فاکتورهاي مهم است .


شرکت مهندسی نوآوران تحقیق رزولوشن ,تصوير ,ديتا ,لامپ ,پروژكتورهاي ,دستگاه ,ديتا پروژکتور ,بيان مي‌شود ,رزولوشن اصلي ,تصوير روشن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

.. تخفیف دونی آشپزی فروش قالب وافل تصمیم سازی سایت ساکنین مسکن مهر پردیس